Skorpeds Baptistförsamling

Välkommen till oss!
Vi är en församling mitt i byn men vill också vara mitt i livet.
Vi önskar att de samlingar vi har är riktade åt tre håll:
Uppåt – mot Gud i himlen.
Inåt – mot vårt eget hjärta.
Utåt – mot andra människor.
För här vill vi finnas till jordens yttersta gräns: för dig, mig och hela världen.

Närmast i programmet
Söndag 17/3 11.00 Gudstjänst, söndagsskola och café
Aina Arvidsson o Andreas ”Ante” Lindström

Måndag 18/3 19.00 Kvinniorerna
En psalmförfattares liv och texter

Tisdag 19/3 18.30 Miniorerna och Scouterna
Minorernas program är ”Myrspråket” och Scouterna har ”Filtkväll”.

Onsdag 20/3 14.00 Bibelläsning, samtal och bön

Torsdag 21/3 13.30 Andakt på Servicehuset

Söndag 24/3 11.00 – Kim Bergman, Farsta, Stockholm

Kim är pastor i Equmeniakyrkan i Farsta, söder om Stockholm. Han kommer till oss och bl. a. berättar om vår pastorsutbildning  på THS; Teologiska Högskolan i Stockholm.

SENARE I VÅR!
Söndag 14/4 11.00 – Pingstbrass

Pingstbrass Ö-VIK | Örnsköldsvik
Vi i Skorpeds Baptistförsamling får fint besök som bl a kommer med trumpet, saxofon, althorn, bastuba och kornett. Brasset hör hemma i Pingstkyrkan, Övik, men spelar gärna på andra platser. Som här i Skorped!

Lördag-söndag 27-28/4 – Leif Carlsson

Tillsammans med Equmeniakyrkans Region Mitt bjuder vi till en Bibeldagar om Efesierbrevet.
Lördag 10.00-15.00 och söndag 11.00.

Söndag 12/5 11.00 Scouternas våravslutning och kören Vasa Gospel, Stockholm
     +       Vasa Gospel Choir (1) | Howard Russell | Flickr
En helt vanlig söndag förmiddag egentligen. Fast ändå inte.
Församlingens scouter avslutar vårens samlingar med en gudstjänst och det är väl som det brukar. Men på den gudstjänsten får vi besök av Vasa Gospel från Stockholm, en av landets bästa körer som är på en Norrlandsturné och stannar till i Skorped.

Söndag 19/5 19.00 Jonas Byström

Jonas har flera saker på gång: två dagar i veckan jobbar han med ungdomar från Bredbyskolan. Han är präst inom EFS i Anundsjö och driver det populära Instagramkontot #Kokkaffe och Jesus.
Den här söndagen flyttas förmiddagshudstjänsten till kvällen!

Fredag-söndag 24-26/5 Britta Hermansson

Ett kärt återseende i Skorped då vi en hel helg får rå om predikanten, författaren, poddaren och livsnjutaren. Vi ska vi lyssna till henne på en samling på fredagskvällen och två gudstjänster; lördag 19.00 och söndag 11.00.